Aud acest nume pentru prima oara azi; vad ca e un fel de vedeta de scandal, gen zoso. Aud ca e mare hacker, stie cum sa puna pe unii la punct (de aici am plecat de fapt); mult succes domnule! Acum vad si un articol mai vechi despre “oltcitari”; nici nu stiam ca s-a inventat un cuvant special pentru posesorii de Oltcit; eu unul ma simt flatat, inca mai am masina si imi face placere sa o pornesc din cand in cand. Articolul in cauza este aici. Chiar contine lucruri care ma amuza…
“Pe langa femeia cu barba, copilul-lup si echipa de baschet a Chinei, specia umana mai cunoaste o ciudatenie, care traieste doar in Romania: omul jumatate automobilist, jumatate pieton. Este vorba de proprietarul de Oltcit, cunoscut de catre antropologi si sub numele de “olcitar”.
Nimeni nu a putut stabili cu exactitate ce anume determina un om normal sa devina oltcitar, iar specialistii nu se pot pronunta daca acest lucru survine in urma unui act de vointa voluntara sau niste politisti dementi de la Circulatie silesc oamenii cu pistolul la tampla sa semneze certificatul de inmatriculare.
Olcitarii sunt experti in arta camuflajului, fiind extrem de greu de depistat, intrucat, de regula, circula cu autobuzul sau cu metroul (Oltcitul avand o speranta de viata dupa reparatie de aproximativ 2 zile). Nefiind un tip cu venituri mari (insusi faptul ca si-a luat Oltcit arata ca n-are bani nici de taxi), oltcitarul nu-si permite sa mearga prea des la service, asa ca, in timp, isi dezvolta aptitudini tehnice neobisnuite, ajungand, la un moment dat, la abilitatea de a-si demonta, unge cu vaselina si monta singur la loc Oltcitul mai repede decat reuseste un soldat din Legiunea Straina sa faca aceleasi operatiuni cu pistolul-mitraliera dupa 4 ani de instructie. Din acest motiv, se pare ca NASA se gandeste serios ca de-acum incolo, pentru a preveni accidentele de genul navetei spatiale Discovery, sa nu mai angajeze decat olcitari, stiut fiind faptul ca doar acestia sunt capabili sa repare problema unei focoase in zece minute, folosind doar o sarma si putin Pelicanol.”
E funny, nu? Intr-adevar, prostia umana este tot timpul amuzanta :-). As putea enumera ceva chestii ce nu prea bat cu realitatea, cum ar fi ca poti numara pe degetele de la o mana mecanicii auto care stiu sa faca ceva la un Oltcit (intr-un oras de provincie, nu neaparat unul mic), faptul ca nu stiu nici macar o persoana care sa conduca asa ceva pentru ca nu a avut bani de alta masina, intretinerea ei fiind scumpa (eu personal conduc un Jaguar la care numai benzina de o saptamana ma costa mai mult decat un Oltcit)… si ar mai fi.
Nu cunosc persoana, nici nu ma intereseaza sa aflu cine e si nici macar nu mai sunt surprins sa vad pe cineva ca se “promoveaza” prin astfel de chestii “amuzante”. Din punctul meu de vedere, orice comentariu e de prisos.
Discover more from locul gândurilor mele
Subscribe to get the latest posts sent to your email.
Se pare ca dezbaterea poate continua in legatura cu asa-zisul “ziarist” si franturile lui de “creatie creata” aparute in urma unui snobism de cocalar bucurestean.
Sa fie Oltcitul masina saracului? Intr-adevar, este o parte a realitatii Romaniei de azi. Dar este masina saracului cinstit. Dar… pentru ca exista un dar… un numar de oameni cat de cat realizati financiar, cu masini noi, de ultima generatie sunt posesori si de Oltcit, masini mentinute in viata din dragoste si pasiune pentru ele. Dar ce poate sti acest rebut uman care probabil “se da mare” intr-o masina de cocalar bucurestean (repet aceasta denumire devenita celebra) obtinuta din banii de mita ziaristica, privind in jur cu aroganta si ironie. Si bineinteles ca la nivelul lui de cultura si inteligenta nu ar putea sa scrie decat articole de scandal in cadrul carora cateva cuvinte sunt suficiente pentru a crea o propozitie (asta pe intelesul dansului). Sa nu mai vorbim de cunostintele tehnice… probabil deschizand o capota de la orice masina (nu numai de Oltcit) va confunda carburatorul cu rezervorul de lichid de parbriz… sau mai corect… va intreba ce este acela un carburator.
Acum se revenim la o alta situatie total diferita de cea a romanului sarac. Frenezia occidentului in a aduce pe strazi masini vechi, reconditionate (a se vedea zecile de emisiuni cu aceasta tema). Ce ar mai avea de spus acest sofer de duminica care probabil in acceptiunea lui nivelul masinii implicit indica si nivelul social. Aaaaa… intr-un gest de disperare ar sari imediat cu “euro 5… 4…” care pun pariu ca nici macar nu are habar la ce se refera in realitate…
Sa ii facem un pic de educatie? NUUUU… caci oricum nu ar avea rost. Dar… ca informatie utila si demna de retinut, acest… individ… ar trebui sa stie ca a lui masina de “ziarist” parvenit polueaza in oras exact cat acel Oltcit mic si uitat de lume.
Dar, nu-i asa ca aceste informatii nu se pot afla de pe canalele tv gen “spice” avand mainile ocupate una ci telecomanda si alta cu… sau din tabloidele mult gustate de indivizi gen JULIUS CONSTANTINESCU.
Aiurea post… prostii sunt amuzanti FARA VOIE, pe cand J.C. e amuzant intentionat ceea ce cere inteligenta.
In rest, precizarile espre cat de putini olcitari sunt mecanici adevarati etc
Deci tu nu reusesti sa arati ca J. C. ar fi un prost care ” se promoveaza”.
Poate J.C. o fi un prost, dar trebuie sa produci argumente intai.
😉